ေဇာ္ဂ်ီ ႏွင့္ ယူနီကုတ္ ခ်ိန္းရန္

Wednesday, June 25, 2014

ဘိန္းစားဒိုင္ယာရီ


 
က်ေနာ္ဟာ ဘိန္းစားတစ္ေယာက္ပါ…………..
ဒါေပမယ့္ သာမန္ဘိန္းစားတစ္ေယာက္ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး
ဆရာဦးေအာင္သင္းေျပာတဲ့ ဘိန္းစားမ်ိဳးပါ။
ဆရာဦးေအာင္သင္းရဲ႕ဆရာျဖစ္တဲ့ သခင္ေက်ာ္စိန္မွာ ဘိန္းစားသူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္႐ွိပါတယ္။
အဲဒီလူႀကီးႏွစ္ေယာက္ဟာ ဘိန္းစားၿပီး ဘိန္း Feel ၀င္ေနတဲ့အခ်ိန္ဆိုရင္
တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္အင္မတန္မွခ်စ္ၾကပါသတဲ့
အခ်င္းခ်င္းစကားေျပာၾကတယ္ဆိုရင္
ဘိန္းျဖတ္ေတာ့မယ့္အေၾကာင္း ၊ ဘ၀ရဲ႕ေ႐ွ႕ရည္မွန္းခ်က္ေတြအေၾကာင္း
သူတို႔လုပ္မယ့္စီးပြားေရးေတြအေၾကာင္း ၊ ကေလးေတြကိုျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးဖို႔
မိသားစုကိုဂ႐ုစိုက္ဖို႔နဲ႔ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ျပဳျပင္ေဖးမ,ေပးဖို႔အေၾကာင္းေတြ
အၿမဲတမ္းလိုလိုေျပာျဖစ္ၾကတယ္တဲ့။
ဒါေပမယ့္ ဘိန္း Feel ကုန္သြားတဲ့အခ်ိန္က်ရင္ အဲဒါေတြအကုန္လံုးတစ္ခုမွမလုပ္ျဖစ္ေတာ့ပဲနဲ႔
ဘိန္းစားဖို႔အတြက္ပဲႀကိဳးစားၾကပါတယ္။
ဆရာဦးေအာင္သင္းက အဲဒီလူႀကီးေတြနဲ႔ဥပမာျပၿပီး လူငယ္ေတြကိုေျပာျပထားတာပါ။
အခုေခတ္လူငယ္ေလးေတြရဲ႕စိတ္ထဲမွာအဲဒီလိုမ်ိဳး အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ဘိန္းစားအိပ္မက္ကေလးေတြ
႐ွိပါတယ္။
အဲဒီဘိန္းစားအိပ္မက္ေလးေတြကို လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးႏိုင္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။
အိပ္မက္ကိုလက္ေတြ႕အေကာင္အထည္မေဖာ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ အိပ္မက္အျဖစ္နဲ႔ပဲၿပီးဆံုးသြားမွာပါ။

ဟုတ္ပါတယ္……….
ဒီေနရာမွာ ေယာအတြင္း၀န္ဦးဖိုးလိႈင္ေျပာခဲ့တဲ့ တစ္သိန္းတန္စကားတစ္ခြန္းကို
မသိေသးတဲ့သူငယ္ခ်င္းေတြအတြက္ က်ေနာ္ျပန္လည္ေျပာျပပါရေစ
မင္းတုန္းမင္းႀကီးကညီလာခံတစ္ခုမွာ “မ႐ွိတာထက္ မသိတာခက္”  တယ္ဆိုရင္
မသိတာထက္ခက္တာေရာ႐ွိေသးလားလို႔ ဦးဖိုးလိႈင္ကိုေမးပါတယ္။
ဦးဖိုးလိႈင္က ႐ွိပါတယ္   လို႔ေျဖပါတယ္။
ဒါဆိုရင္မသိတာထက္ခက္တာဘာလဲလို႔   ဆက္ေမးပါတယ္။
ဦးဖိုးလိႈင္က “မသိတာထက္ခက္တာ မလုပ္တာ”  ပါ ဘုရား။
မသိတာကိုလဲ သိေအာင္လုပ္ရင္ရပါတယ္   မ႐ွိတာကိုလဲ ႐ွိေအာင္လုပ္ရင္ရပါတယ္။
မလုပ္ရင္ေတာ့ဘာမွျဖစ္လာမွာမဟုတ္ေတာ့တဲ့အတြက္ “မလုပ္တာ” က အခက္ဆံုးပါလို႔ လို႔ေျဖပါတယ္။
ဦးဖိုးလိႈင္ရဲ႕အေျဖကိုမင္းတုန္းမင္းႀကီးအားရေက်နပ္လြန္းလို႔
လက္မွာစြပ္ထားတဲ့တစ္သိန္းတန္လက္စြပ္ကိုခၽြတ္ၿပီးဆုခ်ခဲ့တယ္လို႔ မွတ္သားခဲ့ရဖူးပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ဟာ တစ္ခ်ိန္မွာလူႀကီးျဖစ္လာမယ့္သူေတြပါ။
က်ေနာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ရဲ႕အနာဂတ္အတြက္ (ျဖစ္ႏိုင္ရင္) ႏိုင္ငံရဲ႕အနာဂတ္အတြက္ပါရည္ရြယ္ၿပီး
က်ေနာ္တို႔အၿမဲတမ္းမက္ေနေပမယ့္ အေကာင္အထည္မေဖာ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ဘိန္းစားအိပ္မက္ေလးေတြကို
တတ္ႏိုင္သေလာက္ကိုယ္စြမ္းဉာဏ္စြမ္း႐ွိသေရြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆိုၾကရင္……….

က်ေနာ္ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ခါစ ထိုင္းႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္းကေရလုပ္ငန္းထြန္းကားတဲ့ၿမိဳ႕ေလးတစ္ၿမိဳ႕မွာ
တစ္ႏွစ္ေလာက္အလုပ္လုပ္ခဲ့ဖူးပါတယ္ ။ အဲဒီမွာအလုပ္လုပ္သူေတြက
အသက္(၁၆) ကေန (၃၀)အတြင္းလူငယ္ေတြကအမ်ားစုပါ ။ သူတို႔ေတြ အရက္ေသာက္ ၊ ဖဲ႐ိုက္
ဖင္ဆီဒိုင္ ေသာက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္စာဖတ္ေနပါတယ္။
(ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ လူလိမၼာလို႔အမႊန္းတင္ျခင္းမဟုတ္ပါ ၊ က်ေနာ္စာဖတ္၀ါသနာအရမ္းႀကီးပါတယ္)
ထိုင္းႏိုင္ငံဟာ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံထက္စာရင္ မူးယစ္ေဆး၀ါးမ်ိဳးစံုလြယ္လြယ္နဲ႔ရႏိုင္တဲ့ႏိုင္ငံပါ
(အခုေတာ့နည္းနည္းခက္သြားပါၿပီ)  အမ်ားနဲ႔ကြဲလြဲတဲ့က်ေနာ့္ရဲ႕ေနထိုင္ပံုေၾကာင့္သူတို႔အတြက္
အထူးအဆန္းျဖစ္ေနလားမသိပါ။      အားလံုးက(ျမန္မာျပည္သားေတြပီပီ)ေဖာ္ေရြမႈ႐ွိၾကပါတယ္

က်ေနာ္နဲ႔စကားေျပာျဖစ္ၾကေတာ့ သူတို႔မၾကားဖူးတာေတြ မေတြးဖူးတာေတြ ၾကားရေတြးရေတာ့
တခ်ိဳ႕ကေတာ့ဂြက်တဲ့သူလို႔ထင္သလားမသိပါ    သိပ္မခင္ၾကပါဘူး 
တခ်ိဳ႕ကေလးေတြက်ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ခင္ၾကပါတယ္ (က်ေနာ့္လိုဘိန္းစားေလးေတြျဖစ္ေနလို႔လားမသိဘူး)
က်ေနာ္နဲ႔စကားေျပာတယ္ သူတို႔ေမးတယ္ က်ေနာ္ေျဖတယ္။
သူတို႔နဲ႔က်ေနာ္နဲ႔ေတြ႕ရင္ မိုးလင္းအထိစကားထိုင္ေျပာျဖစ္ၾကတယ္။
သူတို႔ဖတ္သင့္တဲ့စာအုပ္ေတြကို က်ေနာ္လက္လွမ္းမီသေလာက္႐ွာေပးတယ္ ညႊန္ေပးတယ္။
က်ေနာ့္မွာပါသြားတဲ့စာအုပ္ေတြကို သူတို႔ကိုေပးဖတ္တယ္ အဲဒီစာအုပ္ကိုဖတ္လို႔ရလာတဲ့
သူတို႔ရဲ႕အျမင္ အေတြးအေခၚ ခံစားခ်က္ေတြကိုသူတို႔နဲ႔ျပန္ၿပီးေဆြးေႏြးၾကည့္တယ္။
အဲဒီလိုနဲ႔ၾကာလာေတာ့သူတို႔ေလးေတြရဲ႕ေျပာင္းလဲမႈကိုက်ေနာ္သတိထားမိလာတယ္။
သြားလာေနထိုင္ပံု ၊ ေျပာဆိုဆက္ဆံပံုေတြေပါ့ေနာ္ သတိ႐ွိလာတယ္။
စိတ္ေနသေဘာထားႏူးညံ့လာတယ္ ခြင့္လႊတ္တတ္လာတယ္ သေဘာထားႀကီးလာတယ္။
အမွားနည္းလာတယ္ ျပႆနာနည္းလာတယ္ စသျဖင့္ေပါ့……….

(က်ေနာ္တို႔ဖတ္ျဖစ္တဲ့စာအုပ္ေတြက ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက ၊ အ႐ွင္ဇ၀န(ေမတၱာ႐ွင္-ေရႊျပည္သာ)
အ႐ွင္ဆႏၵာဓိက ၊ ဆရာဦးေအာင္သင္း ၊ ေဒါက္တာမတင္၀င္း ၊ ခ်စ္စံ၀င္း ၊ ခ်စ္ႏိုင္(စိတ္ပညာ) ၊ ေဖျမင္ ့၊
နႏၵာသိန္းဇံ ၊ ျမသန္းတင့္…………….စသျဖင့္ေပါ့    ေတာ္ေတာ္မ်ားပါတယ္)

 
က်ေနာ္တို႔အားလံုးလိုလိုမွာတူညီတဲ့ဆႏၵတစ္ခုက ဆရာဦးေအာင္သင္းေျပာတဲ့
စာၾကည့္တိုက္ယဥ္ေက်းမႈ  အဲဒါကိုက်ေနာ္တို႔သိပ္လုပ္ခ်င္ခဲ့တယ္။
က်ေနာ္တို႔အားလံုး႐ူးခဲ့တယ္…………………………………..
က်ေနာ္တို႔အဖြဲ႕ေလးရဲ႕စာၾကည့္တိုက္ဖြင့္ပြဲကို ဆရာဦးေအာင္သင္းကိုယ္တိုင္လာတယ္။
ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက နဲ႔ ဦးဇ၀န(ေမတၱာ႐ွင္-ေရႊျပည္သာ) အ႐ွင္ဆႏၵာဓိကတို႔ကိုဆြမ္းကပ္တယ္။
ေဒါက္တာမတင္၀င္း တို႔နဲ႔အတူ တျခားစာေရးဆရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလာၾကတယ္။
ဆရာဦးေအာင္သင္းက က်ေနာ္တို႔ကိုဆံုးမစကားေျပာတယ္။ လမ္းညႊန္မႈေပးတယ္။
စာၾကည့္တိုက္ဖြင့္ပြဲအထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ အဖြဲ႕သားေတြအားလံုးေသြးလႉၾကတယ္။
စာၾကည့္တိုက္နဲ႔တြဲၿပီးေတာ့ သန္႔႐ွင္းသပ္ယပ္ၿပီးေအးခ်မ္းတိတ္ဆိတ္တဲ့ေကာ္ဖီဆိုင္ေလးတစ္ခု
က်ေနာ္တို႔ဆက္လုပ္တယ္။   တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္မႈအျပည့္နဲ႔စာဖတ္လို႔ေကာင္းတဲ႔(ရိပ္သာဆန္ဆန္)
ဆိုင္ကေလးေပါ့။ စာၾကည့္တိုက္ရဲ႕ member ေတြအားလံုး သူတို႔ဖတ္တဲ့စာအုပ္ကိုအမ်ိဳးအစားအလိုက္
Profile ထားေပးတယ္ ဘယ္သူက ဘယ္လိုစာမ်ိဳးအဖတ္မ်ားတယ္သိရေအာင္ေပါ႔။

တစ္လတစ္ခါ ေခါင္းစဥ္တစ္မ်ိဳးစီနဲ႔ဦးေဆာင္ေဆြးေႏြးသူတစ္ေယာက္စီေျပာင္းၿပီးေတာ့
ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲလုပ္ေပးတယ္။  စာေရးဆရာႀကီးေတြကိုဖိတ္ေခၚၿပီးအကဲျဖတ္ေစတယ္
အဆံုးအမခံယူတယ္။
စိတ္ကူးနဲ႔႐ူးၿပီးက်ေနာ္တို႔အားလံုးေပ်ာ္ခဲ့ၾကတယ္   ငိုခဲ့ၾကတယ္………….

က်ေနာ္ စာဖတ္တာ ၊ စာေရးတာ ၊ ဓါတ္ပံု႐ိုက္တာ ၊ ခရီးသြားတာ ၊ သစ္ပင္ပန္းပင္စိုက္တာ
အခက္အခဲ႐ွိသူေတြကိုကူညီတာ  (ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြ)
ေနာက္…..အႏုပညာနဲ႔ပတ္သက္တာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား၀ါသနာပါ ပါတယ္။
က်ေနာ့္ရဲ႕ဘိန္းစားေလးေတြဟာလဲ သူတို႔ရဲ႕အိပ္မက္ေလးေတြကိုထုတ္ေျပာခဲ့ၾကပါတယ္
ကြန္ပ်ဴတာသင္ခ်င္တတ္ခ်င္တဲ့သူေတြ ၊ ဦးေက်ာ္သူတို႔လိုနာေရးကူညီမႈလုပ္ခ်င္သူေတြ
အ႐ွင္ဇ၀န (ေမတၱာ႐ွင္) တို႔လိုမ်က္စိကြယ္သူေတြကိုခြဲစိတ္ကုသေပးခ်င္သူေတြ…………….
အမ်ားႀကီးေပါ့ေနာ္  ႐ွိခဲ့ပါတယ္။
အေျခအေနအရ က်ေနာ္ဘန္ေကာက္ေျပာင္းလာခဲ့ရေတာ့ က်ေနာ့္ရဲ႕ဘိန္းစားေလးေတြနဲ႔
က်ေနာ္ဟာတျဖည္းျဖည္းနဲ႔အဆက္အသြယ္ျပတ္မွန္းမသိ ျပတ္လာခဲ့တယ္။
က်ေနာ္နဲ႔အတူတူေနၿပီး က်ေနာ္နဲ႔အလုပ္အတူတူလုပ္ခ်င္တဲ့ကေလးေတြ
ေတြကို က်ေနာ္ဘာမွလုပ္မေပးႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။  (က်ေနာ္ဘာေကာင္မွလဲမဟုတ္ပါဘူး)
ျမန္မာျပည္ျပန္သြားၾကတဲ့သူေတြလဲ႐ွိသလို အိမ္ေထာင္က်သြားသူေတြ တျခားေနရာ
တျခားအလုပ္ေျပာင္းသြားသူေတြလဲ႐ွိတယ္။

ဘယ္ေနရာပဲေရာက္ေရာက္ ဘယ္လိုအေျခအေနမ်ိဳးမွာပဲ႐ွိေနေန
ဘိန္းစား……လို႔ေခၚလိုက္ရင္ဘိန္းစားအိပ္မက္ေတြလွည့္ပတ္စီးဆင္းေနတဲ့က်ေနာ္တို႔ရဲ႕
ဘိန္းစားေသြးေတြက အခ်င္းခ်င္းသိၾကပါတယ္။

ဒီစာကိုဖတ္ရတဲ့သူေတြအထဲမွာ က်ေနာ္နဲ႔ဘိန္းစားဖက္ ဘိန္းစားေလးေတြထဲကတစ္ေယာက္တစ္ေလ
ပါခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဒီစာကိုက်ေနာ့္ရင္ဘတ္တစ္ခုလံုးနဲ႔ေရးခဲ့တယ္ဆိုတာ သူတို႔သိပါလိမ့္မယ္။
(ဒီစာကိုေရးရင္းနဲ႔သူတို႔ကိုသတိရလြန္းလို႔က်ေနာ္မငိုပဲနဲ႔မ်က္ရည္က်မိပါတယ္)

 က်ေနာ့္ညီေလးေတြကိုေျပာခ်င္ပါတယ္  က်ေနာ္နဲ႔နီးသည္ျဖစ္ေစ ေ၀းသည္ျဖစ္ေစ
အဓိကက်တာ ကိုယ့္ရဲ႕ဘိန္းစားတတ္တဲ့အက်င့္ရယ္
ဘိန္းစားအိပ္မက္ေတြကိုလက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္တတ္တဲ့အက်င့္ရယ္
အဲဒီႏွစ္ခုကိုအၿမဲတမ္းလုပ္ေပးေနပါ……လို႔
က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ပတ္၀န္းက်င္မွာ က်ေနာ္တို႔လိုပဲ ဘိန္းစားခ်င္တဲ့ ဘိန္းစားတတ္တဲ့ကေလးေတြ
႐ွိေနရင္လက္တြဲပါ ကူညီပါ ၀ိုင္း၀န္းလုပ္ေဆာင္ပါ………….လို႔ေျပာခ်င္ပါတယ္။

က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္လဲ က်ေနာ့္ရဲ႕ဘိန္းစားအိပ္မက္ေလးေတြကိုစြမ္းႏိုင္သေလာက္
ဆက္လုပ္သြားမွာပါလို႔က်ေနာ့္ရဲ႕ဘိန္းစားေလးေတြကို ၀န္ခံကတိျပဳရင္းနဲ႔……………………….

 ကိုမိုးစက္ (ဘိန္းစားႀကီး)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...